حرفهای عادی

Monday, February 11, 2013

کفرو رانندگی

از وقتی که کوچه های بین جردن- ولی عصر رو یک طرفه کردند, موقع غروب که ترافیک سنگین میشه برای اینکه از یک کوچه به کوچه پایین تر رفت باید کلی تو ترافیک منتظر موند یا اینکه بخشی از خیابون ولی عصر رو که یک طرفه است خلاف رانندگی کرد, امروز هم برای فرار از ترافیک ناچار شدم از جردن برم خیابون ولی عصر و از نزدیک پارک ملت تا بزرگراه نیایش رو یک طرفه برم, همزمان با من تعدادی از ماشین ها هم این مسیر رو دنده عقب میرفتند که یه پلیس موتور سوار اومد و همه ما رو نگه داشت و مدارکمون رو خواست, پیاده که شدیم همه راننده ها بیشتر از اینکه نگران خودشون باشن واسه من دلسوزی میکردند و در مورد جریمه هایی احتمالی من گمانه زنی میکردند, ولی در کمال تعجب همه, پلیس گفت: « راننده سمند بیا مدارکت رو بگیر و برو ولی دیگه اینجوری تخلف نکن, ولی عصر رو یه طرفه رفتن خیلی عاقلانه نیست» و بعدش سراغ بقیه راننده ها رفت و شروع کرد به جریمه کردن اونا, همه ما از این کار پلیس مات و مبهوت موندیم, من اولش فکر کردم شوخی میکنه ولی هیچ نشانه ای از شوخی تو چهره جدی پلیس ندیدم,  یکی از راننده ها طاقت نیاورد و به این کار پلیس اعتراض کرد, اونم هم در حالی که جریمه ها رو می نوشت, گفت : « به قول امام, منافقین از کفار بدترند, شماها رو به این دلیل جریمه میکنم که منافقانه عمل کردید, در حالی که  عقب می رفتید, وانمود می کردید به جلو میرید ولی این آقا رُک و پوست کنده "ولی عصر رو یه طرفه " خلاف رفت.»

No comments:

Post a Comment